Siirry sisältöön

HubSpot asiakaskokemuksen tavoitteelliseen kehittämiseen

Poutapilven työntekijä vaeltaa kallioisella rannalla auringon noustessa.

Sanoisitko, että organisaatiosi tärkeimmät prosessit ovat niitä, jotka liittyvät asiakkuuteen? Monellako sovelluksella hallinnoit näitä prosesseja? Kuinka hyvin olet koordinoinut siirtymät markkinoinnilta myynnille ja myynniltä edelleen asiakaskokemustiimille? Jos kehittämisen varaa on, HubSpot voi olla sinulle oikea työkalu.

Ota yhteyttä

HubSpotissa kaikki rakentuu asiakastiedon varaan

Melko varmasti liität mielessäsi Inbound-markkinoinnin, markkinoinnin automaation ja HubSpotin jollain tavalla yhteen – ja HubSpot onkin markkinoijalle monipuolinen työkalu liidien keräämiseen ja lämmittelyyn sekä markkinoinnin prosessien automatisointiin. Mutta HubSpot on kokonaisuutena paljon laajempi ja se tarjoaa kattavan työkalupaketin koko asiakaspolun kehittämiseen.

Markkinoinnin lisäksi voit tehostaa HubSpotin avulla myynnin prosesseja, asiakaspalvelua – ja lisäksi HubSpotin Operations Hubin avulla pystyt linkittämään järjestelmiä toisiinsa ja viilaamaan asiakkuuteen liittyvät prosessit kitkattomiksi. Palvelumuotoilun keinoilla voit jäsennellä ja suunnitella isojakin asiakaspolun kehittämistarpeita.

HubSpotissa kaikki työkalut ja prosessit rakennetaan yhtenäisen asiakasdatan päälle. Tämä helpottaa niin asiakkuuksien siirtoa organisaatiosi sisällä tiimiltä toiselle, kuin parantaa jokaisen asiakaskontaktin laatua: kaikki tieto asiakkuudesta on yhdessä paikassa.

Hubspot pähkinänkuoressa

  • Ilmainen, helppokäyttöinen ja monipuolinen CRM. joka linkittyy kaikkiin muihin työkaluihin
  • Marketing Hub – digimarkkinoinnin työkalupakki ja markkinoinnin automaatio
  • Sales Hub – tehokas ja markkinointiin täydellisesti niveltyvä työkalu myyntitiimeille
  • Service Hub – monipuolinen asiakaspalvelutyökalu
  • CMS Hub – asiakasprosessin hallintaan täydellisesti integroituva julkaisualusta
  • Operations Hub – prosessien integrointiin, hallittuihin datansiirtoihin ja automaatioon

Alkuun markkinoinnin automaatiosta? 

Hubspot on helppokäyttöinen, mutta myös erittäin laaja järjestelmä. Usemmat organisaatiot aloittavat HubSpotin käytön markkinoinnin ja myynnin prosessien tukemisesta. 

Markkinoinnissa HubSpotin hyödyt ovat kiistattomat, saat yhdistettyä yhden konepellin alle useita työkaluja. Pystyt seuraamaan sen avulla verkkosivustosi ja muiden markkinointikanavien avainlukuja – ja kohdeyritystesi aktiivisuutta. Jos myynti jatkaa asiakkuuden käsittelyä HubSpotissa, pystyt helposti keräämään dataa siitä, mikä on ollut markkinoinnin vaikutus tulokseen.

Myynnille HubSpot on ennen kaikkea helppokäyttöinen työkalu myynnin prosessin tueksi ja myyntiin liittyvään viestintään aina tarjousten kirjoittamiseen saakka. Saat sekä näkyvyyttä myynnin tilanteeseen, että työkaluja, jotka helpottavat myynnin jokapäiväisiä tehtäviä. 

Järjestelmää voi laajentaa vähitellen tukemaan koko asiakaspolkua. Sen kytkeminen ulkopuolisiin järjestelmiin, esim. laskutukseen, toiminnanohjausjärjestelmiin ja markkinoinnin työkaluihin on helppoa ja onnistuu monissa tapauksissa ilman varsinaista sovelluskehitysprojektia. Valmiita lisäosia järjestelmien yhdistämiseen on paljon: tiedonsiirron tarpeiden määrittelyn jälkeen päästään usein suoraan lisäosan käyttöönottoon. Kannattaa myös tutustua Hubspotin uudistuneeseen CMS:ään, se voi olla hyvä vaihtoehto verkkosivujen alustaksi silloin, kun integraatio markkinoinnin, myynnin ja/tai asiakaspalvelun prosesseihin on keskeinen tarve.

Miten me sen teemme? 

Poutapilvi on HubSpot Solution Partner – ja olemme valmiita auttamaan sinua HubSpotin käyttöönotossa ja kehittämisessä.

HubSpotin käyttöönotto alkaa hyvästä taustatyöstä. Voimme hyödyntää olemassaolevaa asiakastietoa tai käyttää aikaa asiakasymmärryksen lisäämiseen palvelumuotoilun keinoin. Hubspotin näkökulmasta ehkä keskeisin dokumentti on asiakaspolun kuvaus. Sen pohjalta on helppo lähteä miettimään niitä alueita, joilla Hubspotin toiminnallisuudesta saadaan nopeasti hyötyä.

Markkinointikäytäntöjen tuki on tyypillisesti helppo rakentaa HubSpotiin. Markkinointirekisteri tuodaan HubSpotiin. Tietoa voidaan rikastaa käytössä olevista muista järjestelmistä (esim. Vainu). HubSpotissa on monipuoliset työkalut sähköpostimarkkinointiin ja se linkittyy digitaalisen mainonnan ratkaisuihin ja sosiaaliseen mediaan.  Pystymme auttamaan sinua tehokkaan ja helposti käyttöönotettavan perusratkaisun toteuttamisessa – ja tukemaan sen jatkuvassa kehittämisessä.

Miten hyödyt?

Jos asiakaskokemuksen kehittäminen on toiminnallesi tärkeää, HubSpot on monipuolisin, käyttäjäystävällisin ja yhtenäisin alusta sen kehittämiseen.

Asiakastuntemus nousee kokonaan uudelle tasolle, kun markkinointi, myynti ja asiakaspalvelu hyödyntävät samaa asiakasdataa. Kaikki asiakkuuksia käsittelevät tiimit pystyvät jakaaman yhteisen kontekstin, asiakkaan aktiivisuudesta kosketuspisteisiin liittyviin tietoihin, yritysdataan ja dokumentteihin saakka.

HubSpot tarjoaa keskitetyn viestintäratkaisun kaikkeen asiakasviestintään ja dokumentaatioon. Sähköposti, puheluiden kirjaaminen ja mahdollisesti nauhoittaminen, live-chat, chatbot-keskustelut, myynti- ja sopimusneuvottelut, tiketit ja tehtävät tallentuvat yhteen paikkaan.

HubSpot tuo yhteen kaikki keskeiset markkinoinnin työkalut ja parantaa markkinointitoimenpiteiden seurattavuutta läpi kaikkien kanavien. Se tukee erilaisia markkinointistrategioita yksinkertaisesta liidien keruusta aina ABM-tyyppisiin ratkaisuihin ja monitahoiseen demand generation -malliin. Automaation avulla yksikään asiakaskosketus ei jää vaille toimenpiteitä.

HubSpotin vahvuus on sisäisten, asiakkuuteen liittyvien prosessien tuki. Niin asiakastiedon rakenne kuin prosessityökalut pipelineistä automaatioon ja eri tietonäkymiin ovat mukautettavissa. Automaatio toimii myös sisäisten prosessien helpottajana.

HubSpotin avulla voit eheyttää kaiken asiakkuuteen liittyvän toiminnan ja viestinnän. Se on myös integroitavissa moniin ulkopuolisiin järjestelmiin ja sen avulla on mahdollista poistaa myös sisäisiä hankauskohtia asiakkuuksiin liittyvistä prosesseista.