Tyytyväinen asiakas

03.06.2015

Poutapilveläisenä lupaamme jo sloganissamme toteuttaa yli odotusten toimivia verkkopalveluita. Siksi sana asiakastyytyväisyys kalskahtaa korvaamme jokseenkin lattealta. Mehän halajamme sitä, että kaikki asiakkaamme saavat ja kokevat saavansa meiltä erinomaisia tuotteita ja palveluita.

Olemme viidettä vuotta toteuttaneet asiakastyytyväisyysmittauksemme itse, koska niiden ensisijainen tarkoitus on auttaa meitä yrityksenä ja ammattilaisina tiedostamaan, missä meillä on selkeästi parantamisen varaa. Käymme läpi asiakaspalautteen Poutapilvessä koko porukan kanssa. Tarkastelemme viimeisimmän vuoden arviot unohtamatta vuosien asiakkuuksien kehityskaarta.

Tekemisen myötä kaipaamme arvosanoja ja todistuksia, kuten monet muutkin suvivirren aikaan. Saimme huhtikuussa kattavan palautteen asiakaskunnaltamme laaduntuottokykyymme. Kysymme suositteluhalukkuutta asteikolla yhdestä seitsemään ja pyydämme myös perusteluita. Tänä vuonna olemme erityisen ilahtuneita myönteisen palautteemme osuudesta – kirimme kohti sataa prosenttia yli kymmenen prosenttiyksikön nousulla. Kauas ei ole enää pitkä matka.

”Juuri teitä suosittelin.”

”Pitkä asiakassuhde, hyvät, osaavat asiantuntijat ja projektit edenneet mallikkaasti.”

”Ammattilaisia olette ja teiltä saa todella nopeasti tukea.”

”Yhteistyö pelaa hyvin, ihan sama mitä täällä keksii, kaikki hommat toimii.”

Kritiikki kirpaisee ja kehittää. Erityiskiitos, koska sinä ja palautteesi ovat opettajiamme ja kehitysehdotuksesi ovat jo tiimiemme käytössä. Poutapilvessä pidämme mielessämme asiakkaamme kiteyttämän ohjenuoran: ”En anna täyttä seiskaa, koska aina pitää parantaa tasoa”.