Siirry sisältöön

Brändin kehittäminen on panostamista tulevaan

Brändi ei ole pelkkää pintaa. Se tarvitsee olemassaololleen todellisen syyn: tuotteen tai palvelun. Tärkeintä on se, mitä organisaatio tuotteellaan tai palvelullaan lupaa ja miten hyvin se onnistuu lunastamaan antamansa lupauksen.

Brändin olemuksesta

Brändin olennaisin osa on asiakkaiden päässä. Se on mielikuva palvelustasi ja tuotteistasi. Jokainen kokee palvelusi omalla tavallaan. Kaikki mitä teet vaikuttaa näihin mielikuviin. Vahvalla brändillä on selkeä ja johdonmukainen strategia, vahva panostus asiakaskokemukseen, sormi jatkuvasti asiakkaiden pulssilla – ja kaikki visuaalinen ja tekstuaalinen viestintä tukemassa yhtenäistä viestiä.

Asiakaskokemus ja brändi liittyvät vahvasti toisiinsa. Niin palvelumuotoilu kuin brändin kehittäminenkin ammentavat strategiastasi ja nojaavat vahvasti asiakasymmärrykseen.

Vahva brändi viestii verkossa toiminnastaan niin, että se onnistuu luomaan yhteyden organisaation ja asiakkaan välille. Tuon yhteyden luomisessa me olemme erityisen hyviä!

Kuinka voimme auttaa brändin muotoilussa?

Esimerkiksi silloin kun sähköistä palvelupolkua ja verkkosivustoa uudistetaan, on hyvä miettiä, ovatko brändin määrittely ja ulkoiset puitteet hyvässä kunnossa digitaalista toimintaympäristöä ajatellen. Voimme auttaa sinua myös päivittämään koko brändistrategian vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Brändistrategia toimii pohjana myös sisältöstrategialle. Taitavat visualistimme auttavat sinua brändi-ilmeen suunnittelussa yksityiskohdista käytännön sovelluksiin. Graafinen ohjeistus auttaa materiaalien tuotannossa, tone-of-voice opas ohjaa kaikkea sisällöntuotantoa ja viestintää. Isommat palvelumuotoiluprojektit ja brändin uudistaminen kannattaa usein yhdistää.

Miten me sen teemme?

UI-suunnittelijan pelikaverit.

Kun lähdemme rakentamaan tai uudistamaan brändiä, mietimme aluksi yhdessä todelliset tarpeet ja taustalla vaikuttavat arvot. Organisaation näkemyksiä selvitämme työpajoissa yhdessä projektitiimin kanssa. Asiakkaiden ajatukset kartoitamme tekemällä käyttäjätutkimusta analytiikan ja haastatteluiden avulla. Saaduista tuloksista kehitämme brändistrategian, joka vastaa haluttuja mielikuvia ja nostattaa toivottuja tunteita.

Tarvittaessa suunnittelijamme luovat brändille visuaalisen ilmeen, joka pitää sisällään esimerkiksi graafisen ohjeiston ja logon. Myös sisältöstrategiaan eli siihen, miten viestimme brändin olemassaolosta, saa apua asiantuntijoiltamme.

UI-suunnittelijan pelikaverit.

Miten hyödyt?

Keltainen Jopo-polkupyörä Poutapilven toimistolla.

Koet asian tärkeäksi tai et,  organisaatiollasi on brändi joka tapauksessa. Kun otat brändisi haltuun ja pyrit aktiivisesti vaikuttamaan siihen, miltä se näyttää ulospäin, olet tehnyt jo paljon!

Kiinnostava ja lupauksensa lunastava brändi saa asiakkaat palaamaan tuotteesi tai palvelusi ääreen. Parhaimmassa tapauksessa he suosittelevat sitä myös tuttavilleen. 

Haluatko luoda paremman yhteyden asiakkaisiisi?

Keltainen Jopo-polkupyörä Poutapilven toimistolla.

Vahvoja brändejä tekemissämme verkkopalveluissa: