Siirry sisältöön

Sisältömarkkinointi ja viestintä palvelevat asiakastasi

Yksinäinen päivänkakkara kurkottaa kallioisesta maisemasta.

Hyvä sisältö tavoittaa asiakkaasi niissä tilanteissa, joissa tuotteesi tai palvelusi voi olla asiakkaalle avuksi. Hyvä sisältö vetää magneetin tavoin oikeat kävijät sivuillesi, kunhan sivuston tekninen SEO on kunnossa. Se tukee asiointi- ja ostopolkuja, sitouttaa, auttaa kiperissä tilanteissa ja ilahduttaa.

Kaikki lähtee sisällöstä

Digitaalinen asiointipolkusi lepää laadukkaan sisällön varassa, olipa verkkopalvelusi sitten markkinoinnin työkalu, myyntikanava tai yleisemmin viestinnällinen palvelu. Sisältö on strategista, sen tehtävänä on palvella juuri niitä ihmisiä, jotka ovat tulevia asiakkaitasi – ja sen tehtävä on myös sitouttaa nykyiset asiakkaat.

Hyvä sisältö osuu niihin käyttötarpeisiin ja -tilanteisiin, joissa sinun tuotteesi tai palvelusi voi auttaa asiakasta ja tukee asiakasta asiointi- ja käyttötilanteissa. Sisällön rakenne ja sisältöjen järjestys, informaatioarkkitehtuuri, auttavat sekä käyttäjää, tukevat löydettävyyttä ja ovat saavutettavuuden tärkeä osatekijä. Laadukkaasta sisällöstä saat kaiken hyödyn irti, kun sivuston tekninen SEO on korkealaatuista – ja mietit myös sisältöä tuottaessa realistisia hakutilanteita. Orgaaninen hakukoneliikenne sivustollesi on arvokasta.

Kuinka voimme tukea sinua laadukkaan sisällön tuottamisessa?

Jokainen verkkosivuprojekti alkaa sisältösuunnittelusta, jonka lopputuloksena on rakennesuunnitelma. Pääset parhaaseen lopputulokseen, kun työstät rakennesuunnitelmaasi yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Meidän roolimme on ehdottaa, haastaa ja kyseenalaistaa: näin ei toisteta vanhaa ja pidetään mielessä projektin tavoitteet ja käytettävyys. Autamme sinua päättämään, mitkä sisällöt ansaitsevat oman sivunsa ja kuinka ne ryhmitellään sivustolle, jotta käyttökokemus on miellyttävä laitteella kuin laitteella.

Tavoitteena on aina huomioida omien tavoitteidenne lisäksi käyttäjien tavoitteet: siksi tutkimme analytiikkaa ja avainsanatyökaluja ahkerasti! Tunnistamme kohderyhmät ja tilanteet, joissa sisältö parhaiten puhuttelee asiakastasi. Laadimme tarvittaessa hakusanastrategian. Sen avulla voimme varmistaa, että rakennesuunnitelma vastaa ihmisten hakukonehakuihin ja luomme siis sivuja oikeiden hakutermien ympärille. Voimme myös kouluttaa sinua SEO-kirjoittamisessa, jotta sivusi löytyvät paremmin hakukoneesta ilman maksettua mainontaa.

Usein sisältötyö on se kaikkein aikaa vievin osuus verkkosivuprojektissa. Siksi järjestämme verkkokirjoittamisen koulutuksia hyvissä ajoin ja ohjeistamme tuottamaan sisältöä yhtenäisesti ja sisältöstrategiaa mukaillen. Näin sisältöjen rakenne ja palastelu on tehty jo ennen sisällönsyöttöä, ja sisällönsyöttäjä voi keskittyä tekstin muotoiluun ja houkuttelevaan esillepanoon. Verkkokirjoittamisen koulutuksissa fokus on siinä, että saamme aikaan käytettävää, silmäiltävää, hakukoneista löytyvää ja tarpeen mukaan saavutettavaaa sisältöä. Neuvomme esimerkiksi käyttäjälähtöisen kielen, linkkitekstien ja informaatiorakenteen kanssa. Näin käyttäjä motivoituu paitsi lukemaan sisältösi myös jatkamaan eteenpäin – ja ehkä jopa jakamaan sen muille.

Monien asiakkaiden kanssa järjestämme sisältöklinikoita, joissa käytännön harjoitusta tulee niin ylläpitotyökalun käyttöön kuin sisällön muotoiluun verkossa. Usein näistä aiheista on aina kysyttävää, ja me jaamme mieluusti parhaat vinkkimme – ja toisinaan pähkäilemme yhdessä, mikä esitystapa olisi käyttäjälle se paras. Jos teksteihin kohdistuu saavutettavuusvaatimuksia, myös niihin voidaan perehtyä käytännössä sisältöklinikoiden avulla.

Onnistuneen rakennesuunnitelman pohjalta on helppo rakentaa myös asiakaslähtöinen verkkopalvelu. Yhdistä rakennesuunnittelu ja huolellinen palvelumuotoilu silloin, kun haluat toteuttaa ensiluokkaisia digitaalisia palveluita.

Miten me sen teemme?

Poutapilven työntekijä kirjoittamassa työpisteellään.

Verkkopalveluprojekteissamme sisältöjen työstö akaa heti projektin käynnistyessä. Tarkoituksena on saada yksi projektin isoimmista työvaiheista sujuvasti liikkeelle ja ajoissa valmiiksi. Sisältöstrategian ja valmiin sisällön avulla on myös helpompaa suunnitella käyttöliittymä, jossa sisältö ja käytettävyys toimivat saumattomasti yhdessä. 

Sisällöntuotanto etenee sisältöstrategiemme opastuksella. He organisoivat ja sparraavat sisällöntuotantoa sekä tarvittaessa myös editoivat tekstiä ja tuottavat valmista materiaalia. 

Projektikohtaisesti järjestämme tyypillisesti 1–2 työpajaa, joissa käsitellään verkkopalvelun sisällöllisiä tarpeita. Lisäksi koulutamme esimerkiksi hakukoneoptimointiin, toimivaan verkkosisältöön tai vaikkapa sosiaaliseen mediaan liittyvissä kysymyksissä. 

Poutapilven työntekijä kirjoittamassa työpisteellään.

Miten hyödyt?

Kamera ja iPad lepäävät sammaloituneella kalliolla.

Panostamalla sisältöihin saat merkityksellisen ja toimivan verkkopalvelun, jonne käyttäjät palaavat yhä uudelleen. Orgaaninen liikenne sivustollesi on laadukasta. Helpotat omaa työtäsi, kun annat meidän vastata sisällöntuotannon strategiasta, koordinoinnista ja laadusta – eikä työ mene hukkaan, kun sivuston tekninen SEO on huippuluokkaa. 

Osaamisemme avullamme varmistat, että uusi verkkopalvelu sisältöineen tarjoaa ratkaisuja asiakkaillesi juuri heidän toiveidensa pohjalta.

Kamera ja iPad lepäävät sammaloituneella kalliolla.

Nämäkin asiakkaamme hyödynsivät apuamme sisällöntuotannossa: