Poutapilvi | Brändi yhdistää asiakkaan ja yrityksen
Siirry sisältöön

Brändi

Brändille ei riitä, että sillä on logo ja verkkosivut. Se tarvitsee olemassaololleen todellisen syyn, kuten tuotteen tai palvelun. Tärkeintä on se, mitä organisaatio tuotteellaan tai palvelullaan lupaa ja miten hyvin se onnistuu lunastamaan antamansa lupauksen.

Mikä brändi?

Brändi muodostuu tiettyyn pisteeseen asti organisaation omien määritelmien pohjalta, joita voivat olla esimerkiksi

  • visuaalinen ilme
  • tone-of-voice
  • nimi
  • strategia

Iso osa brändiä on kuitenkin asiakkaiden mielikuva, johon organisaatio ei pysty itse suoraan vaikuttamaan. Asiakkaat voivat kokea palvelun tai tuotteen eri tavoin huolimatta siitä, että se on kaikille sama. Niinpä myös ihmisten käsitykset organisaatiosta eroavat toisistaan. 

Vahva brändi kuitenkin viestii verkossa toiminnastaan niin, että se onnistuu luomaan yhteyden organisaation ja asiakkaan välille. Tuon yhteyden luomisessa me olemme erityisen hyviä!

Brändin rakentamiseen liittyviä palveluitamme ovat:

  • brändistrategia
  • sisältöstrategia
  • brändi-ilmeen suunnittelu
  • logosuunnittelu

Miten me sen teemme?

UI-suunnittelijan pelikaverit.

Kun lähdemme rakentamaan tai uudistamaan brändiä, pohdimme aina ensimmäiseksi, mitkä ovat organisaation ja sen asiakkaiden todelliset tarpeet. Organisaation näkemyksiä selvitämme työpajoissa yhdessä projektitiimin kanssa. Asiakkaiden ajatukset kartoitamme tekemällä käyttäjätutkimusta analytiikan ja haastatteluiden avulla. Saaduista tuloksista kehitämme brändistrategian.

Tarvittaessa suunnittelijamme luovat brändille visuaalisen ilmeen, joka pitää sisällään esimerkiksi graafisen ohjeiston ja logon. Myös sisältöstrategiaan eli siihen, miten viestimme brändin olemassaolosta eri kanavissa, saa apua sisältöstrategeiltamme.

UI-suunnittelijan pelikaverit.

Miten hyödyt?

Keltainen Jopo-polkupyörä Poutapilven toimistolla.

Koet asian tärkeäksi tai et,  organisaatiollasi on brändi joka tapauksessa. Kun otat brändisi haltuun ja pyrit aktiivisesti vaikuttamaan siihen, miltä se näyttää ulospäin, olet tehnyt jo paljon!

Kiinnostava ja lupauksensa lunastava brändi saa asiakkaat palaamaan tuotteesi tai palvelusi ääreen. Parhaimmassa tapauksessa he suosittelevat sitä myös tuttavilleen. 

Haluatko luoda paremman yhteyden asiakkaisiisi?

Pistetään hommat käyntiin!

Keltainen Jopo-polkupyörä Poutapilven toimistolla.

Vahvoja brändejä tekemissämme verkkopalveluissa: