Artikkelit

Tarinoita pilvien välistä

Minkälaisia ovat hyvät verkkopalvelut? Entä kuinka sivusto saadaan löytymään hakukoneista? Mitä saavutettavuus tarkoittaa? Vastaukset näihin ja moniin muihin kysymyksiin löydät täältä.

Nettisivut ja niiden hinta – eli mitä kymppitonnilla saa?

9.5.2019
Puhutaanpa vähän rahasta. Mitä voi odottaa saavansa, jos budjetti nettisivuja varten on 10 000 e? Suunnittelupäällikkömme Tero antaa vastauksia. – Lue lisää

Hei puolueet, olette unohtaneet miljoona äänestäjää

4.4.2019
Eduskuntavaalit puhuttavat Poutapilvessäkin. Teimme katsauksen siitä, kuinka käyttäjäystävällisiä ja saavutettavia puolueiden nettisivut ovat. – Lue lisää

Maahanmuuttajien opettajasta verkkosivujen sisältönikkariksi

25.3.2019
Uteliaisuus ja halu oppia jotain ihan muuta toivat minut tänne, Laura kertoo. – Lue lisää

Saavutettavuus on sitä, ettei kukaan jää palveluiden ulkopuolelle

12.9.2018
Kyse on tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta – siitä, ettei kukaan jää digitaalisten palveluiden ulkopuolelle. – Lue lisää

Maailmassa on 150 WAS-sertifioitua saavutettavuusasiantuntijaa – yksi niistä on Poutapilvessä

12.9.2018
Saavutettavuus on asia, jota me Poutapilvessä haluamme olla edistämässä. – Lue lisää

Arki Poutapilvessä – kurkkaa toimistoon!

5.9.2018
Keitä ovat Lotta ja Martta ja missä sijaitsee Nakkisuoja? Kurkkaa toimiston arkeen! – Lue lisää

Verkkolehti kevensi työmäärää ja kustannuksia

27.6.2018
Verkkolehti on tehokas viestintäkanava. ”Parasta digilehdessä on sen löydettävyys ja analytiikka” – Lue lisää

Toimivan tiimityöskentelyn salaisuus (ja ohjeita sen edistämiseen)

11.6.2018
Tiimin pitää työskennellä yhteisen päämäärään eteen. Itsestäänselvyys, eikö? – Lue lisää

WordPress-toimittajan vaihto ja sivuston siirto

6.6.2018
Kun julkaisujärjestelmä taipuu yhtä monenlaiseen ja -kokoiseen kuin WordPress, voi olla varma, että erilaisia toteutustapoja on valtavasti. – Lue lisää

Suunnittelun tehtävä on helpottaa ihmisten arkea, ei luoda lisää ongelmia

4.6.2018
Miksi sitten digitaalisten palveluiden suunnittelussa loppukäyttäjän tarpeista ja tunteista on alettu puhua isosti vasta viime vuosina? – Lue lisää

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä