Kuka viestii yrityksen nimissä?

12.1.2016

Työntekijälähettilyys on ollut yksi merkittävimmistä some-trendeistä viime vuonna yritysviestinnän saralla ja se on puhututtanut niin Twitterin hashtagina kuin useina blogi- ja artikkelikirjoituksina.

Sosiaalisessa mediassa työntekijä puhuttelee ja tavoittaa paremmin kuin etäisempänä pidetty yritys, siksi työntekijälähettilyyttä halutaankin monissa yrityksissä edistää. Perinteisesti yrityksen viestintää ovat hoitaneet ammattiviestijät ja viestintä on sosiaalisen mediankin kanavissa näyttäytynyt melko asiapainotteisena ja vakavammalla otteella tehtynä, ainakin jos vertaa työntekijöiden tekemään henkilökohtaiseen viestintään.

Poutapilvessäkin on  viime aikoina kannustettu työntekijöitä työntekijälähettilyyteen, mutta tämän lisäksi  on meillä tänä vuonna sosiaalisen median osalta menossa hieman erilainen vuosi. Yrityksemme somekoneiston puikkoihin tarttuvat lähes kaikki työntekijämme omalla viikon tai pari kestävällä vuorollaan aina yksi kanava kerrallaan.

Vuoden mittaan vuoroja on useampi ja eri kanavat pitäisivät tulla kaikille Poutapilven viestintää tekeville tutuiksi. Koulutuksiakin on yrityksen sisällä järjestetty ja yhdessä olemme pohtineet eri kanaviin sopivia sisältöjä ja kanavan viestintästrategiaa. Facebookissa viestitään rennommin kuvien kera, Twitterissä ja LinkedInissä asiantuntijanäkökulmaa korostaen, Instagramissa vapaammin fiilistellen ja Snapchatissa sekä Periscopessa testaillen ja kokeillen.

Yrityksen nimissä viestiminen tuntuu pelottavalta ja vastuullisemmalta, ainakin näin ensikertalaisen näkökulmasta. Onko tämä nyt yrityksemme näkemys? Eihän tässä varmasti ole yhtään kirjoitusvirhettä? Uskallanko painaa lähetä-painiketta?

Jää nähtäväksi millaisia päivityksiä vuoden aikana syntyy ja kuinka persoonalliseksi viestit muotoutuvat. Kannattaa seurata meitä ja kommunikoida kanssamme, meidät löytää eri somekanavista tunnuksellamme @Poutapilviweb. Nähdään somessa!

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä