Kuolemansyntejä, ilmaisia ämpäreitä ja tuloksellisuutta

30.8.2016

Aurakatu 3 B:ssä seisoo 132 vuotta vanha rakennus. Se erottuu viereisistä rakennuksista, sillä se on vain kolmikerroksinen ja rakennusajan tyyliin koristeellisempi kuin nuoremmat rakennukset. Ylimmässä kerroksessa on meidän toimistomme. Ja toimiston toisessa neuvotteluhuoneessa käy vilkas keskustelu.

“Ilmaisia ämpäreitä!” ehdottaa joku ja nauraa. Me muut nauramme mukana. Sitten tajuamme, että idea on hyvä.

Messut lähestyvät. Vuoden aikana nimi ja paikka ovat vaihtuneet. Me olemme mukana myös tänä vuonna – ämpäreiden kanssa. Wanhan Sataman tunnelmaa tulee ikävä, mutta uteliaina odotamme, mitä uutta Helsingin Messukeskus tarjoaa.

Markkinoinnin viikko, aiemmin Markkinointiviestinnän viikko.

Siihen valmistaudumme nyt.

Olemme varanneet Messukeskuksesta oman osaston ja esiintymislavan, jossa järjestämme messujen aikana 12 tietoiskua – muun muassa pelillistämisesta ja tunteilla viestimisestä. Niiden lisäksi suunnittelupäällikkömme Tero pitää seminaaripuheenvuoron, kuten aiempinakin vuosina.

Teemamme on tänä vuonna tuloksellisia verkkopalveluja.

Ai mikä tuloksellisuus? Verkkokauppa vai? No ei, sillä tulos tarkoittaa eri organisaatioille eri asioita. Jollekin se on myyntiä, toiselle lisää jäseniä, kolmannelle enemmän vuorovaikutusta tai parempaa asiakaspalvelua ja neljännelle, että tarpeelliset tiedot löytyvät sivustolta vaivattomasti.

Tutkijamme Maria otti selvää PK-yritysten verkkosivustoista. Kävi ilmi, että läheskään kaikilla niistä ei ole mitään tavoitetta.

Entäs ne, joilla on selkeä tavoite? Heistä yli kolmasosa nimesi sivuston tärkeimmäksi tehtäväksi tunnettuuden kasvattamisen tai brändimielikuvan vahvistamisen.

Mutta verkkosivustothan voivat olla niin paljon enemmän! Tunnettuuden kasvattaminen tai brändimielikuvan vahvistaminen tuskin ovat yhdenkään yrityksen ensisijaiset liiketoiminnalliset tavoitteet – miksi sitten verkkopalvelun?

Eikö tavoite voisi olla jotakin mitattavaa, jotakin tuloksellista?

Me Poutapilvessä olemme vahvasti sitä mieltä, että voi – ja haluamme myös todistaa sen. Jokainen verkkopalvelu voi omalla tavallaan olla tuloksellinen.

Entäs ne kuolemansynnit?

Niistä ja tuloksellisuudesta saat kuulla lisää messuviikolla.

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä