Miksi verkkopalvelua kannattaa päivittää säännöllisesti?

3.10.2014

Internetin alkuaikoina lähes kaikki verkkosivustot tarjosivat pääosin sivuston perustamisvaiheessa syötettyä staattista sisältöä, mutta nykypäivän jatkuvasti muuttuvassa verkkomaailmassa tällainen toimintatapa ei enää ole mahdollista. Verkkosivuilla vierailevat kävijät odottavat ajankohtaista ja kohdennettua sisältöä ytimekkäästi ja selkeästi esitettynä.

Google sisäänheittäjänä

Google on säilyttänyt johtavan asemansa internetin liikenteenohjaajana ja Googlen hakutuloksissa täytyisi siksi sijoittua mahdollisimman hyvin. Google painottaa hakutuloksissaan yhä enemmän sisällön laatua ja  ajankohtaisuutta kehittyneiden hakualgoritmien ansiosta. Toisin sanoen, ajankohtaisella ja relevantilla sisällöllä on mahdollista kiilata kilpailijoiden ohitse jonon kärkeen. Nykyään julkaisupäivä näytetään myös Googlen hakutuloksissa, joka entisestään lisää tuoreen sisällön painoarvoa.

Suora liikenne

Blogit, uutissivut ja muut ajankohtaiset säännöllisesti päivitettävät osiot houkuttelevat uusia ja varsinkin palaavia vierailijoita paljon tehokkaammin kuin kertaalleen luodut ja oman onnensa nojaan jätetyt verkkosivustot. Vai palaisitko itse sivustolle, jossa edellinen päivitys on tehty kuukausia sitten?

Poistumisprosentti – mitä se kertoo?

Poistumisprosentti on arvokas mittari tutkittaessa verkkosivuston toimivuutta. Se kertoo kuinka suuri osa sivuillesi tulleista kävijöistä on painanut “takaisin”-nappia muutaman sekunnin vierailun jälkeen. Tutkimusten perusteella poistumisprosentti on oleellisesti pienempi verkkosivuilla, joilla on ajantasaista ja kävijän kannalta oleellista sisältöä. Myös verkkosivulla navigoimisen täytyy olla helppoa ja kävijöitä pitää ohjata heitä kiinnostavan sisällön pariin riippumatta mille sivulle he Googlen kautta saapuvat.

Uskottavuus

Uskottavuus on todella tärkeässä asemassa internetin anonyymissä maailmassa. Miten vierailijasi voivat luottaa sivustosi tarjoamaan tietoon? Tehokkain tapa on varmistaa että tarjoamasi tieto on aina oikeaa ja ajantasaista. On kyse sitten työntekijöiden yhteystiedoista, tuotetiedoista, sivustolla olevista ulkoisista linkeistä tai sivustolla julkaistun tutkimusreferaatin asiasisällöstä tulee tiedon olla ajan tasalla ja paikkansa pitävää.

Sisältö ratkaisee

Sisällön merkitystä korostetaan nykyään joka puolella. Mutta oikeasti pitäisi korostaa informatiivisen ja ajantasaisen sisällön merkitystä. Ainoa tapa kasvattaa Google-näkyvyyttä, kävijämäärääsi tai kävijöidesi ja asiakkaidesi luottamusta on säännöllisesti päivittyvä ja laadukas sisältö verkkosivustollasi.

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä