JATTK

Yksinkertainen on tehokasta – myös verkossa

Yksinkertainen kaunista, mutta myös tehokasta. Sen todistaa esimerkiksi JATTK-työttömyyskassan uusi sivusto, joka menee ytimekkäästi asiaan. Tarvittava tieto löytyy sivustolta nopeasti ja sitä on helppo ylläpitää. Mutta kuinka uudistus tehtiin? Lue niin tiedät.

Etusijalla käyttäjien palveleminen

Kun JATTK:lta kysyttiin, mikä on sivuston tärkein tehtävä, he vastasivat hyvin selvästi: palvella käyttäjää. Siispä siitä tehtiin prioriteetti, johon kaikki päätökset nojattiin.

Tavoite otettiin pohjaksi niin sivuston uudelle rakenteelle kuin visuaaliselle ilmeellekin. Ensimmäiseksi selvitettiin käyttäjien kriittisimmät kysymykset ja erilaiset sisältötarpeet. Mitä he tulevat sivustolle hakemaan? Sen pohjalta luotiin rakenne, sisällöt ja ulkoasu.

Etusivu tuo polttavimmat kysymykset heti esille

Vaikka digialan ammattilaiset suosivat selkeyttämistä, unohdamme joskus itsekin, kuinka yksinkertaisia asiat voivat olla. Emme kuitenkaan tällä kertaa, vaan keskityimme tiukasti käyttäjiin. Vain siten saimme aikaan etusivun, joka vie suoraan asiaan.

Yksinkertainen on myös tehokasta, ainakin jos dataan on uskominen. JATTK:n poistumisprosentti on 20, sivuja katsotaan keskimäärin 4.15 ja keskimäärin sivustolla vietetään reilut kolme minuuttia.

Samalla uudistimme brändin ja visuaalisen ilmeen

JATTK ei aikonut uudistua vain verkkopalvelun osalta. He päättivät samalla päivittää myös visuaalisen ilmeensä nykypäivän standardeja vastaavaksi. Uusi ilme huokuu kaikkea sitä, mitä JATTK haluaakin olla: moderni, palveleva ja asiantunteva.

Ota yhteyttä, kun haluat selkeyttää organisaatiosi sanomaa ja verkkopalvelua.

Reetta Vahanen
050 400 3686
reetta.vahanen@poutapilvi.fi

jattk.fi

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä