K1 Katsastus

Monta järjestelmää, yhtenäinen käyttökokemus

Ajanvaraus, jäsenrekisteri, tuotehallinta, asiakastiedot, verkkopalvelu – yritykset hyödyntävät monenlaisia järjestelmiä. Useat niistä näkyvät myös asiakkaille. Käyttökokemuksen ei tarvitse rikkoutua, vaikka järjestelmiä olisi monta.

Tavoite

Rikkonaisesta käyttökokemuksesta yhtenäinen

Ennen uudistusta K1 Katsastuksen sivuilla käyttökokemus oli rikkonainen, sillä verkkosivusto ja ajanvaraus eivät pelanneet yhteen. Lisäksi sivut eivät olleet responsiiviset eli ne eivät toimineet eri päätelaitteilla.

Sivusto ei siis palvellut tavoitteita tai käyttäjiä. Siihen haluttiin muutos. Tavoitteena oli yhdenmukaistaa käyttökokemus ja alkaa palvella käyttäjiä myös mobiilissa.

Ratkaisu

Tarkkasilmäinen käyttöliittymäsuunnittelu ja hyvä yhteistyö

K1 Katsastuksen verkkosivusto ja ajanvaraus yhdistettiin sujuvaksi kokonaisuudeksi huolellisella käyttöliittymäsuunnittelulla. Kaksi järjestelmää ja yksi käyttöliittymäsuunnittelija. Näin käyttökokemuksesta hiottiin saumaton. Käyttäjä ei huomaa eroa kahden järjestelmän välillä, vaan saa asiansa hoidettua sujuvasti.

Tälläiseen uudistukseen vaaditaan myös hyvää yhteistyötä. Kolmen eri tahon välinen avoin dialogi ja sujuva kommunikaatio varmistivat, että lopputulos onnistui.

Samalla uudistimme sisällöt – ja lisäsimme sekaan huumoria

Verkkosisällöissä tärkeää ei ole vain hyvä kieli, vaan myös oikeanlainen muotoilu ja hakukoneystävällisyyden huomioiminen. Useimmissa projekteissa sisällöt tuottavat asiakkaalle eniten vaivaa. K1 Katsastus päätti säästää omia resurssejaan ja valitsi meidät tuottamaan sisällöt. Me teimme sen – käyttäjiä, hakukoneita ja huumoria unohtamatta.

Meidän kanssamme voit olla varma, että käyttökokemus on yhtenäinen ja sisällöt kunnossa. Kysy lisää.

Reetta Vahanen
050 400 3686
reetta.vahanen@poutapilvi.fi

k1katsastus.fi

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä