Turun Satama

Tarinasta verkkopalveluksi

Kaikki alkoi tarinasta. Uniikki satama, joka ei ole vain yritys tai paikka, josta laivat lähtevät. Turun satama on tiivis osa Turun kaupunkia ja kaupunkikehitystä. Sillä on myös tärkeä rooli matkustajasatamana ja osana Suomen vientiä ja tuontia. Mutta miten tarina muutetaan verkkopalveluksi?

Sisältö ensin

Koukuttava tarina on hyvä lähtökohta verkkosivustolle. Se pitää vain muuttaa rakenteeksi, sisällöiksi, käyttöliittymäksi ja lopulta kokonaiseksi verkkopalveluksi.

Turun Sataman verkkopalvelu-uudistus aloitettiin kartoittamalla käyttäjäryhmät sekä heidän tarpeensa. Nykyiset sisällöt käytiin läpi. Mikä toimii, mikä ei? Sen jälkeen luotiin käyttäjäryhmien tarpeisiin pohjautuva rakenne ja suunnitelma, jonka pohjalta sisällöt uudistettiin.

Ulkoasu tukee tarinaa

Verkkopalvelun visuaalinen ilme on osa tarinaa. Se vaikuttaa myös yrityksestä syntyvään mielikuvaan. Siksi se pitää suunnitella tukemaan yrityksen brändiä ja tavoitteita.

Niin tehtiin myös Turun Sataman kanssa. Ulkoasu ja kuvavalinnat suunniteltiin käyttäjät ja tarina mielessä. Käyttöliittymä suunniteltiin vakuuttamaan sivuston käyttäjät; kuvat valittiin tuomaan tarinaan eloa.

"Verkkosivujen sisältö saatiin sopivan tiiviiksi ja tarinalliseksi yhteisellä sisällön suunnittelu- ja ideointivaiheella. Sivuston visuaalinen ilme saatiin hyvin tukemaan yrityksemme viestinnän ilmettä. Lisäksi sivuston tekninen toteutus onnistui hyvin ja ammattitaidolla."
Marjo Ekman, Turun Satama

Satama valitsi julkaisujärjestelmäksi WordPressin

WordPress ei ole vain blogialusta. Se taipuu myös ison organisaation verkkopalveluksi. Turun Satama on hyvä esimerkki siitä. He kokevat WordPressin vanhaan verrattuna toimivaksi julkaisujärjestelmäksi ja päivittämisen ketteräksi.

Sinunkin tarinasi voidaan muuttaa tulokselliseksi verkkopalveluksi. Kysy lisää.

Klaus Holm
040 513 2251
klaus.holm@poutapilvi.fi

portofturku.fi

Ota yhteyttä, ehdota tapaamista tai pyydä tarjous.

Ota yhteyttä